1. Producten

a. Hoe weten of jullie een product op voorraad hebben?

Als u geregistreerd bent en toegang heeft tot onze webshop, kunt u zien of een product op voorraad is of dat wij u een alternatief bieden.

Indien je nog geen account bij ons hebt, neem dan contact met ons op via tel 02/672 22 90 of info@carodec.be; en we zullen je zo snel mogelijk antwoorden.


b. Hoe krijg ik meer informatie over een product?

Je kan het aanvragen bij één van onze medewerkers in de winkel, telefonisch 02/672 22 90 of via info@carodec.be. We zullen u zo snel mogelijk een antwoord geven.


c. Hoe weet ik de prijs van een product?

Als je geregistreerd bent en toegang hebt tot onze webshop, kun je daar de prijs van het product zien; deze prijs komt overeen met uw voorkeurstarief, afhankelijk van uw aankoopvolume en het kortingsniveau waarop u recht hebt (volgens ons commercieel beleid).

Als u nog geen account bij ons heeft, vindt u de  publieksprijs op onze webshop; maar aarzel niet om een afspraak te maken met een van onze medewerkers om uw  voorkeurstarief te bespreken in functie van de grootte van uw werf of uw aankoopvolume.


d. Zijn uw prijzen concurrerend?

Door onze inkoopkracht en onze specialisatie zetten wij ons in om de best concurrerende prijzen te bieden voor innovatieve systemen.

In tegenstelling met wat vaak wordt gedacht, zijn duurzame materialen niet noodzakelijk duurder dan traditionele materialen! Daag ons uit met u vragen over dit onderwerp.

Bovendien stelt ons commerciële beleid ons in staat om klantenkortingen toe te kennen op basis van het volume van de aankopen. Aarzel niet om met onze medewerkers te praten om uw  voorkeurstarief te verkrijgen.


e. Ik heb een product nodig dat ik niet kan vinden op uw webshop of in uw winkels, kan dit?

Om specifieke bestellingen bij een van onze leveranciers uit te voeren, nodigen wij u uit om rechtstreeks naar de winkel te komen.

Als we het product in kwestie niet samen kunnen vinden, bieden we u alternatieven aan die passen bij uw behoeften.

2. Bestellingen

a. Hoe bestellen?

Als u bij ons bent geregistreerd en toegang hebt tot onze webshop, kunt u daar 24 uur per dag, 7 dagen per week direct bestellen.

Als u nog geen account bij ons heeft, of indien u nog geen toegang heeft tot onze webshop; kan je een bestelling plaatsen bij één van onze medewerkers in de winkel, telefonisch 02/672 22 90 of via info@carodec.be.


b. Hoe ken ik de status van mijn bestelling?

Als u bij ons bent geregistreerd en toegang hebt tot onze webshop, kunt u de status van uw bestelling hier live op volgen.

Zo niet, dan neemt een van onze medewerkers contact met u op zodra uw bestelling klaar staat om afgehaald of bezorgd te worden.


c. Hoe een bestelling wijzigen of annuleren?

Neem contact op met een van onze medewerkers om de voorwaarden en kosten van deze wijziging of annulering te beoordelen, afhankelijk van de status van de bestelling.


d. Wat zijn uw verkoopvoorwaarden?

Onze algemene verkoopvoorwaarden vindt u op onze website.

3. Leveringen

a. Wat zijn de levertijden?

Voor voorraadproducten geldt dat leveringen doorgaans binnen 24 tot 48 uur kunnen plaatsvinden; we nodigen u uit om deze deadline met onze medewerkers te bevestigen bij het bestellen.

Voor producten op bestelling zijn wij afhankelijk van de beschikbaarheid en levertijden van onze leveranciers; onze medewerkers zullen zich tijdens het bestelling informeren om u een geschatte levertijd te geven.


b. Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten zijn o.a. afhankelijk van het volume en het gewicht van de bestelling; het soort vervoer dat nodig is (bakfiets, bestelwagen, vrachtwagen) en de plaats van levering.

Op basis van deze gegevens stellen onze medewerkers bij uw aankoop of bestelling een leveringsofferte voor u op.

Houd er rekening mee dat herbruikbare palletkosten aan uw offerte kunnen worden toegevoegd; dit statiegeld  krijgt u terug als u de betreffende pallets aan ons retourneert.


c. Kunnen jullie aan de werf leveren?

De leveringen zijn gepland aan de voet van de vrachtwagen.

Desalniettemin, als de autokraan bedoeld is voor uw levering van grote volumes/gewichten, kan deze binnen het werkbereik van de kraan worden gedeponeerd.


d. Wat zijn uw leveringsvoorwaarden?
Alle leveringsvoorwaarden vindt u in onze algemene voorwaarden (te vinden op onze website).

4. Webshop

a. Welke producten worden op de site verkocht?

Op onze webshop vind je meer dan 8.000 bouwartikelen, afwerkingen, gereedschappen, …

Voorraden en prijzen worden regelmatig bijgewerkt.

Er kunnen echter ook veel andere specifieke producten worden besteld.

De beschikbare hergebruikte materialen staan vermeld op de website van onze partner batiterre.be.


b. Wat zijn de kenmerken van de C4U webshop?

Als u bij ons bent geregistreerd en toegang heeft tot onze webshop, kunt u daar 24 uur per dag, 7 dagen per week direct bestellen; u heeft ook toegang tot uw voorkeurstarieven, offertes, leveringsbonnen, facturen en bestelgeschiedenis.

Als u nog niet bij ons bent geregistreerd: krijgt u toegang tot ons assortiment en onze  publieksprijzen; u kunt bij een van onze medewerkers een offerte of een toegang to onze webshop opvragen om of online te bestellen.


c. Hoe inloggen op jullie webshop?

Als u nog niet bij ons geregistreerd bent: vraag ons uw gepersonaliseerde toegang door contact met ons op te nemen via tel 02/672 22 90 of info@carodec.be. Zo heeft u toegang tot ons assortiment en uw  voorkeurstarieven; u kunt online een offerte aanvragen of een bestelling plaatsen.


d. Als ik een klantaccount in de winkel heb, kan ik dan mijn voordelen terugvinden op de webshop?

Ja, maar heeft u nog geen gepersonaliseerde toegang tot onze webshop, vraag het dan aan een van onze medewerkers. Klanten met een privé of professioneel account kunnen al hun voordelen terugvinden op de webshop (voorkeurstarieven, status van uw bestellingen, facturen en offertes).


e. Wat zijn de betaalmethoden?

Betaling via debet- of kredietkaart.

Betaling bij afhaling voor bepaalde accountklanten.

Termijnbetaling (aan het einde van de maand) voor bepaalde accountklanten.

Betalingen op de webshop zijn volledig veilig.


f. Kan ik mijn producten direct in de winkel ophalen zodra mijn bestelling online is geplaatst?

Zodra uw bestelling en uw betaling zijn gevalideerd door een van onze medewerkers, informeren wij u over de afhaal- of leveringsvoorwaarden.


g. Kan ik het laten bezorgen?

Ja. Wij nodigen u uit om contact op te nemen met een van onze medewerkers om de voorwaarden en kosten van deze levering te evalueren.
Alle leveringsvoorwaarden vindt u in onze algemene voorwaarden (te vinden op onze website).


h. Hoe een bestelling wijzigen of annuleren?

Neem contact op met een van onze medewerkers om de voorwaarden en kosten van deze wijziging of annulering te beoordelen, afhankelijk van de status van de bestelling.


i. Hoe kan ik een online gekocht product retourneren of ruilen?

Je kunt het product binnen veertien dagen samen met de aankoopfactuur retourneren in een van onze winkels. Het product kan alleen worden teruggenomen of geruild als het in perfecte staat is, in de originele verpakking en vergezeld van alle accessoires en instructies, zodat het weer in de verkoop kan.

Tenzij uitdrukkelijk afstand gedaan door de verkoper, worden de teruggenomen producten slechts tot 80% van de aankoopprijs teruggenomen; en administratiekosten kunnen van toepassing zijn.

Beschadigde, bevuilde of incomplete producten worden niet teruggenomen of geruild.

De producten van een specifieke bestelling (die geen deel uitmaken van ons huidige assortiment) worden niet teruggenomen of geruild.

Tenzij uitdrukkelijk afstand gedaan door de verkoper, zal de terugbetaling worden gedaan door middel van een voucher.

Elke terugzending van goederen gebeurt op voorafgaand verzoek van de koper; door hemzelf en op zijn kosten.

Alle retour- of ruilvoorwaarden vind je in onze algemene voorwaarden (te vinden op onze website).


5. Winkels

a. Wat zijn de openingstijden van uw winkels?

In het tabblad "Contact" van onze website vind je alle openingstijden van onze winkels.

 Aarzel niet om een afspraak te maken zodat we de nodige tijd kunnen besteden aan het persoonlijk advies die u nodig heeft.


b. Kan ik persoonlijk advies krijgen voor de voorbereiding of opvolging van mijn bouwwerf?

 Aarzel niet om een afspraak te maken zodat we de nodige tijd kunnen besteden aan het persoonlijk advies die u nodig heeft.


c. Wat is het verschil tussen uw winkels in Oudergem en Genval, en uw showroom in Etterbeek?

Onze winkels in Oudergem en Genval zijn doordeweeks toegankelijk voor professionals EN particulieren; voor elke aankoop of bestelling van traditionele of duurzame materialen.

Onze showroom in Etterbeek is een plek voor presentaties van de verschillende duurzame alternatieven in de bouw; het stelt ons in staat u te verwelkomen ;  de tijd te nemen om u te adviseren ; en u producten en technieken te laten zien die zijn aangepast aan uw behoeften en wensen. Daarnaast verwelkomen wij u daar ook op zaterdag op  afspraak.


6. Factuur

Hoe kan ik een duplicaatfactuur krijgen?
Als u bij ons bent geregistreerd en toegang heeft tot onze webshop, kunt u al uw documenten downloaden vanuit uw klantengedeelte.

Anders kunt u uw verzoek sturen naar compta@carodec.be met vermelding van uw naam, adres; en btw-nummer als op naam van een bedrijf.

7. Jobs

Hoe solliciteren?
 We nodigen je uit om je openstaande sollicitatie en motivatiebrief te sturen via het contactformulier.

8. Aanbevelingen

Als ik thuis werf moet aangaan, hoe kunnen jullie me hierbij helpen?
Aangezien de overgrote meerderheid van onze klanten ondernemers en ambachtslieden zijn, kunnen we serieuze professionals aanbevelen die actief zijn in uw regio.

Aarzel niet om ons uw aanvraag te sturen via info@carodec.be.

Overige vragen?

Adressez-nous votre demande sur info@carodec.be